Odpowiedzialność prawna influencera czyli czy twórca internetowy może odpowiadać prawnie?
Coraz więcej osób decyduje się na rozwój działalności internetowej. Popularni influencerzy mogą jednak popaść w duże tarapaty.
2019-08-13, 11:51

Zawód naszych czasów?


Influerncer to współcześnie jeden z najbardziej dochodowych zawodów. Profesji - to nie stwierdzenie na wyrost. Pochłania bowiem mnóstwo czasu, a twórca zaangażowany w projekty reklamowe musi odznaczać się dużą dyspozycyjnością i doskonałymi umiejętnościami lawirowania w mediach społecznościowych. Niestety, nie zawsze ich działania spotykają się z aprobatą, a nierzadko wiąże się z odpowiedzialnością prawną influencera. Najczęściej, młodzi i niedoświadczeni twórcy chętnie wchodzą w interakcje co rzadko powoduje pozytywne skutki. Na czym one polegają i jakie regulacje o nich decydują?

Czy odpowiedzialność prawna influencera może wiązać się z konsekwencjami prawnymi?

Influencer w tarapatach

Osoba funkcjonująca w sieci i zbierająca duże zasięgi fanów jest zazwyczaj personą bardzo odważną i o wyrazistym charakterze. Dzięki temu zyskuje przychylność followerów i buduje ogromne grono fanów sprzyjających (bądź wyrażających krytykę). Ich opinia związana jest zwykle z bardzo dużym odzewem, a niejednokrotnie - burzą medialną. Influencer może popaść w tarapaty jeśli wyrażając opinię, podżega do nienawiści w myśl art. 18par. 2 KK który stanowi, że jeśli ktoś zachęca do czynu karanego, zasługuje na karę. Należy więc taką sytuację interpretować w sposób następujący: jeśli osoba publiczna (jaką niewątpliwie jest influencer) zachęca do negatywnego komentowania np. profilu lub osoby, musi zdawać sobie sprawę z konsekwencji swoich czynów. Odpowiedzialność prawna influencera może stanowić podstawę prawną do ukarania za zniesławienie lub znieważenie innej osoby.

KONTAKT / AUTOR
czysciemy internet
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.