Odpowiedzialność prawna influencera czyli czy twórca internetowy może odpowiadać prawnie?
Coraz więcej osób decyduje się na rozwój działalności internetowej. Popularni influencerzy mogą jednak popaść w duże tarapaty.
2019-08-13, 11:51

Zawód naszych czasów?


Influerncer to współcześnie jeden z najbardziej dochodowych zawodów. Profesji - to nie stwierdzenie na wyrost. Pochłania bowiem mnóstwo czasu, a twórca zaangażowany w projekty reklamowe musi odznaczać się dużą dyspozycyjnością i doskonałymi umiejętnościami lawirowania w mediach społecznościowych. Niestety, nie zawsze ich działania spotykają się z aprobatą, a nierzadko wiąże się z odpowiedzialnością prawną influencera. Najczęściej, młodzi i niedoświadczeni twórcy chętnie wchodzą w interakcje co rzadko powoduje pozytywne skutki. Na czym one polegają i jakie regulacje o nich decydują?

Czy odpowiedzialność prawna influencera może wiązać się z konsekwencjami prawnymi?

Influencer w tarapatach

Osoba funkcjonująca w sieci i zbierająca duże zasięgi fanów jest zazwyczaj personą bardzo odważną i o wyrazistym charakterze. Dzięki temu zyskuje przychylność followerów i buduje ogromne grono fanów sprzyjających (bądź wyrażających krytykę). Ich opinia związana jest zwykle z bardzo dużym odzewem, a niejednokrotnie - burzą medialną. Influencer może popaść w tarapaty jeśli wyrażając opinię, podżega do nienawiści w myśl art. 18par. 2 KK który stanowi, że jeśli ktoś zachęca do czynu karanego, zasługuje na karę. Należy więc taką sytuację interpretować w sposób następujący: jeśli osoba publiczna (jaką niewątpliwie jest influencer) zachęca do negatywnego komentowania np. profilu lub osoby, musi zdawać sobie sprawę z konsekwencji swoich czynów. Odpowiedzialność prawna influencera może stanowić podstawę prawną do ukarania za zniesławienie lub znieważenie innej osoby.

KONTAKT / AUTOR
czysciemy internet
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy